po | wt | śr | cz | pt | so | nd |
---|---|---|---|---|---|---|
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 17 | ||
18 | 19 | 20 | 21 | |||
25 | 26 | 27 | 28 | |||
Przy „nocnej” muzyce kwartetu słuchacz uruchamia wyobraźnię, która prowadzi go w objęcia Morfeusza, boga sennych marzeń. Zespół powstał w 2010 roku. Każdy z muzyków pochodzi z innego miasta Polski, poznali się na warszawskim Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina. Połączyli swoje siły realizując wspólną pasję – grę na saksofonie.
Saksofony tenorowy, altowy i barytonowy mają kształt odwroconej litery S. Sopranowy to zazwyczaj prosta rura, przypomina klarnet. Każdy z tych instrumentow ma inny głos. Najwyższy – saksofon sopranowy. Trochę niżej wtoruje mu altowy, jeszcze niżej – tenorowy. Najniższym głosem odzywa się saksofon barytonowy. Saksofon kojarzymy dziś przede wszystkim z jazzem, warto więc wiedzieć, że w XIX w. służył jako instrument koncertowy w muzyce symfonicznej.
Morpheus Saxophone Quartet prezentuje drzemiące w wynalazku Adolfa Saxa bogactwo możliwości techniczno-kolorystycznych – jak pisze Emilia Dudkiewicz na portalu polskamuza.eu, młodych artystów charakteryzuje muzyczna dojrzałość, żywiołowość i wysoka kultura brzmienia. Zespół jest otwarty na współpracę z różnymi kompozytorami, poszukuje nowatorskich technik. Wykonuje i utwory należące do muzyki klasycznej, i rozrywkowej, pokazując, jak uniwersalnym instrumentem jest saksofon.
Wykonawcy:
Morpheus Saxophone Quartet w składzie: Wojciech Psiuk – saksofon sopranowy, Alicja Szlempo – saksofon altowy, Urszula Gosk – saksofon tenorowy, Konrad Gzik – saksofon barytonowy
W programie:
Dariusz Przybylski - Morpheus, George Gershwin - Błękitna Rapsodia, Samuel Barber - Adagio op 11, George Gershwin - Trzy Preludia, Krzysztof Aleksander Janczak - Fuglude No.3, Tartar Tanz aranżacja Bartosz Kowalski, Pedro Iturralde - Suita Hellenistyczna, Astor Piazzolla - Close your eyes and listen, Heiner Wiberny - Ulla in Africa
Wydarzenia towarzyszące:
Strona internetowa Filharmonii Łódzkiej im. Artura Rubinsteina zrealizowana w ramach projektu „FŁ100. Stuletnia i nowoczesna Filharmonia Łódzka marką regionalną” współfinansowana przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz z budżetu państwa.