Kwiecień '24

po wt śr cz pt so nd
1
2
3
4
5
6
7
 
 
 
 
 
8
9
10
11
14
 
 
 
 
 
15
17
18
 
 
 
22
24
 
 
29
30
1
2
3
4
5
 
 
 
 
 
 
 
Zobacz cały kalendarz >
FILTRUJ KONCERTY
Koncerty symfoniczne
Koncerty muzyki kameralnej
Metropolitan Opera live
Dla dzieci - DUA
Dla dzieci - Odkrywcy muzyki
Dla dzieci - Filharmonia z klasą
Dla dzieci - Baby Boom Bum
Imprezy impresaryjne
Kolory Polski
Koncerty szkolne
Nasłuchiwanie
Odznacz wszystkie
Archiwum koncertoweArchiwum informacji

KONCERT KAMERALNY

1 lutego 2022, 19.00 Kup bilet > Cena: normalny 40 PLN, ulgowy 30 PLN

Wykonawcy:
Piotr Pławner – skrzypce
Piotr Sałajczyk – fortepian

 

Program:
J. Williams – Trzy fragmenty z „Listy Schindlera”
C. Ives – IV Sonata skrzypcowa „Children’s Day at the Camp Meeting”
P. Glass – Sonata skrzypcowa
G. Gershwin – Trzy fragmenty z „Porgy and Bess”

 

Prowadzenie koncertu: Magdalena Miśka-Jackowska

 

Cztery wybitne dzieła kameralne XX wieku w interpretacji wybitnych polskich artystów, skrzypka Piotra Pławnera i pianisty Piotra Sałajczyka, dadzą obraz różnorodności estetycznej muzyki minionego stulecia. Za ścieżkę dźwiękową do filmu „Lista Schindlera” John Williams otrzymał nominację do Oscara. Dramatowi wojennemu poświęconemu Oskarowi Schindlerowi, który uratował z holocaustu tysiące Żydów, towarzyszy muzyka liryczna i nostalgiczna, miejscami pełna grozy, która mistrzowsko odzwierciedla niezwykły klimat filmu. Partytura oparta jest na sekcji smyczkowej, a skrzypcowe solo wykonał Itzhak Perlman. Niektórzy uważają że to największe osiągnięcie kompozytora, który napisał też muzykę do „Gwiezdnych wojen” czy „Indiany Jonesa”. Amerykanin Charles Ives, z zawodu agent ubezpieczeniowy, był jednym z bardziej nowatorskich twórców pierwszej połowy XX wieku. Ma jednak też w dorobku cztery symfonie i kilka sonat, w których, jak pisze Jakub Puchalski, „mocuje się z tradycją klasyczną”. Inny Amerykanin, Philip Glass, plasuje się w kręgu minimalizmu; repetytywna narracja, którą tworzy, skłania do nastrojów medytacyjnych. I wreszcie fragmenty z opery „Porgy i Bess” Gershwina, partytury łączącej elementy muzyki popularnej, arfo-amerykańskiej oraz klasycznej muzyki operowej.

 

Piotr Pławner, fot. Joel Schweizer

Archiwum koncertoweArchiwum informacji