Kwiecień '24

po wt śr cz pt so nd
1
2
3
4
5
6
7
 
 
 
 
 
8
9
10
11
14
 
 
 
 
 
15
17
18
 
 
 
22
24
 
 
29
30
1
2
3
4
5
 
 
 
 
 
 
 
Zobacz cały kalendarz >
FILTRUJ KONCERTY
Koncerty symfoniczne
Koncerty muzyki kameralnej
Metropolitan Opera live
Dla dzieci - DUA
Dla dzieci - Odkrywcy muzyki
Dla dzieci - Filharmonia z klasą
Dla dzieci - Baby Boom Bum
Imprezy impresaryjne
Kolory Polski
Koncerty szkolne
Nasłuchiwanie
Odznacz wszystkie
Archiwum koncertoweArchiwum informacji

MET: LIVE IN HD – FALSTAFF

1 kwietnia 2023, 18.30 Kup bilet > Ceny biletów: 80, 60, 40 PLN

GIUSEPPE VERDI – „FALSTAFF”

 

Libretto:
Arrigo Boito

 

Realizatorzy:
Daniele Rustioni – dyrygent
Robert Carsen – reżyseria
Paul Steinberg – scenografia
Brigitte Reiffenstuel – kostiumy
Robert Carsen i Peter Van Praet – światło

 

Obsada:
Hera Hyesang Park – Nannetta
Ailyn Pérez – Alice Ford
Marie-Nicole Lemieux – Pani Quickly
Jennifer Johnson Cano – Meg Page
Bogdan Volkov – Fenton
Michael Volle – Falstaff
Christopher Maltman – Ford

 

Czas trwania: 3 godziny (jedna przerwa)

 

„Falstaff”, opera pełna komicznych nieporozumień i dowcipnych psikusów, znakomicie nadaje się na Prima Aprilis. Oto Sir John Falstaff, miłośnik dobrego jedzenia i trunków, dostrzega dno w swojej sakiewce. Postanawia więc ubiegać się o względy dwóch pań jednocześnie, licząc na to, że wzbudzi uczucie w nich obu i od obu uzyska pomoc. Nie przewidział jednak, że jego podwójna gra wyjdzie na jaw i niedoszłe ukochane uknują intrygę, by się zemścić…

„Falstaff” to ostatnia opera w bogatym dorobku Verdiego. Sędziwy mistrz pisał ją w wieku niemal 80 lat, mimo to zabrał się do pracy z iście młodzieńczym zapałem. W postaci starego, choć wciąż pełnego wigoru Falstaffa widział ponoć samego siebie. Verdi miał w dorobku wiele dzieł dramatycznych, a tu nieoczekiwanie opera komiczna, pierwsza od ponad pół wieku na jego warsztacie, otworzyła nowe perspektywy przed tym gatunkiem. Subtelny, daleki od wulgarności humor, barwna orkiestracja i wyśmienite sceny kameralne sprawiły, że utwór ten stanowi ważne ogniwo w rozwoju komedii muzycznej między Mozartem a Ravelem.

Akcja dzieje się w XV-wiecznym Londynie. Najnowsza inscenizacja Met, przygotowana przez Roberta Carsena, przenosi ją do XX-wiecznej Anglii po II wojnie światowej, kiedy panujące od stuleci normy podlegały gwałtownym zmianom, arystokracja traciła zaś większość ze swej potęgi i wpływów.

 

 

 

Scena z „Falstaffa”, fot. Ken Howard / Metropolitan Opera

Archiwum koncertoweArchiwum informacji