Kwiecień '24

po wt śr cz pt so nd
1
2
3
4
5
6
7
 
 
 
 
 
8
9
10
11
14
 
 
 
 
 
15
17
18
 
 
 
22
24
 
 
29
30
1
2
3
4
5
 
 
 
 
 
 
 
Zobacz cały kalendarz >
FILTRUJ KONCERTY
Koncerty symfoniczne
Koncerty muzyki kameralnej
Metropolitan Opera live
Dla dzieci - DUA
Dla dzieci - Odkrywcy muzyki
Dla dzieci - Filharmonia z klasą
Dla dzieci - Baby Boom Bum
Imprezy impresaryjne
Kolory Polski
Koncerty szkolne
Nasłuchiwanie
Odznacz wszystkie
Archiwum koncertoweArchiwum informacji

KONCERT SYMFONICZNY

GALA MOZARTOWSKA

13 stycznia 2023, 19.00 Kup bilet > Ceny biletów: od 26 PLN do 55 PLN

Wykonawcy:
Iwona Hossa – sopran
Zuzanna Nalewajek – mezzosopran
Andrzej Lampert – tenor
Bartosz Szulc – bas-baryton
Paweł Przytocki – dyrygent
Artur Koza – przygotowanie chóru
Chór i Orkiestra symfoniczna FŁ

 

Prowadzenie koncertu: Piotr Matwiejczuk

 

Program:
Wolfgang Amadeus Mozart
Uwertura do opery „Don Giovanni” KV 527 [7’]
Duet Don Ottavia i Donny Anny z I aktu z opery „Don Giovanni” – „Fuggi, crudele, fuggi!” [4’]
Aria Don Ottavia z I aktu opery „Don Giovanni” – „Dalla sua pace” [5’]
Uwertura do opery „Czarodziejski flet” KV 620 [7’]
Aria Tamina z I aktu opery „Czarodziejski flet” – „Dies Bildniss ist bezaubernd schoen” [4’]
Recytatyw i aria Donny Anny z I aktu opery „Don Giovanni” – „Or sai chi l’onore” [7’]
Aria Don Ottavia z II aktu opery „Don Giovanni” – „Il mio tesoro” [5’]
Allegro z Divertimenta F-dur KV 138 [4’]
Recytatyw i aria Donny Anny z II aktu opery „Don Giovanni” – „Ma il padre… Crudele” [8’]

***

Wolfgang Amadeus Mozart – Msza koronacyjna C-dur KV 317 [24’]
Kyrie
Gloria
Credo
Sanctus
Benedictus
Agnus Dei

 

O 18.15 zapraszamy do sali kameralnej na spotkanie przedkoncertowe, podczas którego o muzyce opowie Piotr Matwiejczuk. Wstęp wolny.

 

Twórczość Mozarta to jeden z największych fenomenów w historii muzyki i w dziejach ludzkiego geniuszu niezależnie od dziedziny. Obdarzony niemal nadnaturalną łatwością komponowania, pozostawił dzieła doskonałe w formie i fascynujące w treści, spełniające najbardziej wyśrubowane normy estetyczne muzyki klasycznej, a jednocześnie przystępne. Mimo wielu trudnych, a nieraz i dramatycznych zdarzeń życiowych, które były jego udziałem, niemal wszystkie dzieła Mozarta urzekają beztroską radością i optymizmem.

Potrafimy wskazać źródła, z których czerpał – styl galant, włoska muzyka instrumentalna i operowa, polifonia mistrzów baroku – ale suma tych elementów w najmniejszym stopniu nie definiuje jego geniuszu, w którym zmiana nawet najmniejszej nuty nie byłaby możliwa bez zniweczenia zamysłu całości.

Choć obalono przypuszczenia o bezpośrednim wpływie muzyki Mozarta na iloraz inteligencji (tzw. efekt Mozarta), kojący wpływ tej muzyki na duszę może zbadać każdy z nas: wystarczy przyjść na Galę Mozartowską, która urozmaici muzyczny krajobraz nadchodzącego karnawału. W programie znajdą się fragmenty dwóch wielkich oper – uwertury, arie i duety – oraz „Msza koronacyjna”, najdoskonalsze z ukończonych przez klasyka dzieł tego gatunku.

 

 

 

Paweł Przytocki, fot. Ireneusz Skąpski

Archiwum koncertoweArchiwum informacji