po | wt | śr | cz | pt | so | nd |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ||
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | ||
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | ||
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
KONCERT SYMFONICZNY
GALA MOZARTOWSKA
13 stycznia 2023, 19.00 Kup bilet > Ceny biletów: od 26 PLN do 55 PLNWykonawcy:
Iwona Hossa – sopran
Zuzanna Nalewajek – mezzosopran
Andrzej Lampert – tenor
Bartosz Szulc – bas-baryton
Paweł Przytocki – dyrygent
Artur Koza – przygotowanie chóru
Chór i Orkiestra symfoniczna FŁ
Prowadzenie koncertu: Piotr Matwiejczuk
Program:
Wolfgang Amadeus Mozart
Uwertura do opery „Don Giovanni” KV 527 [7’]
Duet Don Ottavia i Donny Anny z I aktu z opery „Don Giovanni” – „Fuggi, crudele, fuggi!” [4’]
Aria Don Ottavia z I aktu opery „Don Giovanni” – „Dalla sua pace” [5’]
Uwertura do opery „Czarodziejski flet” KV 620 [7’]
Aria Tamina z I aktu opery „Czarodziejski flet” – „Dies Bildniss ist bezaubernd schoen” [4’]
Recytatyw i aria Donny Anny z I aktu opery „Don Giovanni” – „Or sai chi l’onore” [7’]
Aria Don Ottavia z II aktu opery „Don Giovanni” – „Il mio tesoro” [5’]
Allegro z Divertimenta F-dur KV 138 [4’]
Recytatyw i aria Donny Anny z II aktu opery „Don Giovanni” – „Ma il padre… Crudele” [8’]
***
Wolfgang Amadeus Mozart – Msza koronacyjna C-dur KV 317 [24’]
Kyrie
Gloria
Credo
Sanctus
Benedictus
Agnus Dei
O 18.15 zapraszamy do sali kameralnej na spotkanie przedkoncertowe, podczas którego o muzyce opowie Piotr Matwiejczuk. Wstęp wolny.
Twórczość Mozarta to jeden z największych fenomenów w historii muzyki i w dziejach ludzkiego geniuszu niezależnie od dziedziny. Obdarzony niemal nadnaturalną łatwością komponowania, pozostawił dzieła doskonałe w formie i fascynujące w treści, spełniające najbardziej wyśrubowane normy estetyczne muzyki klasycznej, a jednocześnie przystępne. Mimo wielu trudnych, a nieraz i dramatycznych zdarzeń życiowych, które były jego udziałem, niemal wszystkie dzieła Mozarta urzekają beztroską radością i optymizmem.
Potrafimy wskazać źródła, z których czerpał – styl galant, włoska muzyka instrumentalna i operowa, polifonia mistrzów baroku – ale suma tych elementów w najmniejszym stopniu nie definiuje jego geniuszu, w którym zmiana nawet najmniejszej nuty nie byłaby możliwa bez zniweczenia zamysłu całości.
Choć obalono przypuszczenia o bezpośrednim wpływie muzyki Mozarta na iloraz inteligencji (tzw. efekt Mozarta), kojący wpływ tej muzyki na duszę może zbadać każdy z nas: wystarczy przyjść na Galę Mozartowską, która urozmaici muzyczny krajobraz nadchodzącego karnawału. W programie znajdą się fragmenty dwóch wielkich oper – uwertury, arie i duety – oraz „Msza koronacyjna”, najdoskonalsze z ukończonych przez klasyka dzieł tego gatunku.
Paweł Przytocki, fot. Ireneusz Skąpski