po | wt | śr | cz | pt | so | nd |
---|---|---|---|---|---|---|
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 17 | 18 | |
19 | 20 | 21 | 22 | 24 | ||
26 | 27 | 28 | 29 | 1 | 2 | |
"Kolory Polski" - Łowicz
1 lipca 2018, 19.30 wstęp wolnyBazylika katedralna Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny i św. Mikołaja, Stary Rynek 24/30
LUX AETERNA
Patrycja Krzeszowska-Kubit – sopran, Zbigniew Rymarczyk, Tomasz Kaszuba – fortepian; Dawid Ber, Maria Hubluk-Kaszuba – dyrygenci, Chór Filharmonii Łódzkiej
W programie koncertu: Mikołaj Zieleński – Magnificat, Domus mea; Edward Elgar – „My love dwelt in a northern land”, Lux aeterna; Benjamin Britten – Jubilate Deo, Hymn to the Virgin; Anton Bruckner – Christus factus, Os justi; Aleksander Greczaninow – Antyfona z „Liturgia Domestica”, Paweł Czesnokow – Hymn paschalny, Pietro Mascagni – Regina caeli i Innegiamo z opery „Rycerskość wieśniacza”
W łowickiej bazylice zabrzmi muzyka chóralna, w tym m.in. Magnificat (pierwszy zachowany polski utwór 12-głosowy na 3 chóry 4-głosowe) Mikołaja Zieleńskiego, który tworzył na przełomie XVI i XVII wieku, i Lux aeterna – wersja na chór części „Nimrod” z wariacji „Enigma” brytyjskiego kompozytora Edwarda Elgara. Warto zwrócić uwagę na „Hymn do Panny” Benjamina Brittena, najwybitniejszego kompozytora brytyjskiego XX w. – to miniaturowe dzieło sztuki stworzył on w wieku zaledwie 16 lat. W programie koncertu są także dwa motety austriackiego neoromantyka Antona Brucknera i utwory dwóch rosyjskich kompozytorów muzyki cerkiewnej: Aleksandra Greczaninowa i Pawła Czesnokowa. Wieczór zwieńczą fragmenty melodramatu włoskiego kompozytora Pietra Mascagniego „Rycerskość wieśniacza (1890). Partie solowe podczas tego koncertu wykona sopranistka Patrycja Krzeszowska-Kubit, solistka Teatru Wielkiego w Łodzi, która ma w swoim repertuarze nie tylko arie operowe, ale także utwory muzyki oratoryjno-kantatowej i lirykę wokalną.