Kwiecień '24

po wt śr cz pt so nd
1
2
3
4
5
6
7
 
 
 
 
 
8
9
10
11
14
 
 
 
 
 
15
17
18
 
 
 
22
24
 
 
29
30
1
2
3
4
5
 
 
 
 
 
 
 
Zobacz cały kalendarz >
FILTRUJ KONCERTY
Koncerty symfoniczne
Koncerty muzyki kameralnej
Metropolitan Opera live
Dla dzieci - DUA
Dla dzieci - Odkrywcy muzyki
Dla dzieci - Filharmonia z klasą
Dla dzieci - Baby Boom Bum
Imprezy impresaryjne
Kolory Polski
Koncerty szkolne
Nasłuchiwanie
Odznacz wszystkie
Archiwum koncertoweArchiwum informacji

SPECJALNY KONCERT SYMFONICZNY

15 marca 2024, 19.00 Kup bilet > Ceny biletów: od 43 do 70 PLN

Wykonawcy:
Iwona Hossa – sopran
Conrad van Alphen – dyrygent
Orkiestra Symfoniczna FŁ

 

Prowadzenie koncertu: Michał Marchlewski

 

Program:
Anton Webern – Passacaglia op. 1 [11’]
Richard Strauss – Cztery ostatnie pieśni [24’]
Frühling
September
Beim Schlafengehen
Im Abendroth

***

Johannes Brahms – II Symfonia D-dur op. 73 [43’]
Allegro non troppo
Adagio non troppo
Allegretto grazioso (quasi andantino)
Allegro con spirito

 

O 18.15 zapraszamy do sali kameralnej na spotkanie przedkoncertowe, podczas którego o muzyce opowie Michał Marchlewski. Wstęp wolny.

 

Koncert z możliwością skorzystania z bawialni dla dzieci. Szczegóły można znaleźć tutaj.

 

Pisząc „Cztery ostatnie pieśni”, Richard Strauss był 84-latkiem. Miał za sobą doświadczenie II wojny światowej, przeprowadzkę do Szwajcarii, znał zbrodnie hitlerowskie. Jakby na przekór światu, jego późne pieśni pełne są spokoju. Pięknie pisze o nich Paweł Majewski: „pieśni te stanowią wyraz ostatecznej akceptacji, afirmacji świata – i to nie świata wzniosłych idei romantycznych czy religijnych, lecz właśnie „tego” świata, jedynego, jaki na pewno istnieje, przez co nikt z żywych nie może go uniknąć”. Istnieje bardzo dużo nagrań „Czterech ostatnich pieśni”, gdyż niemal każda znacząca sopranistka chciała i chce się z tym dziełem zmierzyć. W swoim repertuarze ma je także Iwona Hossa, jedna z czołowych polskich śpiewaczek, która zastąpi niedysponowaną Iwonę Sobotkę.

W programie wieczoru znajdzie się także Passacaglia op. 1 Antona Weberna – pierwszy wydany drukiem utwór późniejszego mistrza dodekafonii i serializmu – oraz II Symfonia D-dur  Johannesa Brahmsa. Utwór ten o radosnym, niemal sielskim charakterze, nasuwa skojarzenia z VI Symfonią Beethovena, choć sam kompozytor podkreślał raczej zawartą w nutach melancholię. Za pulpitem dyrygenckim stanie Conrad van Alphen, afrykańsko-holenderski muzyk, założyciel zespołu Sinfonia Rotterdam oraz jego dyrygent i dyrektor artystyczny.

 

Iwona Hossa, fot. z archiwum artystki
Conrad van Alphen, fot. Marco Borggreve

Archiwum koncertoweArchiwum informacji