KONCERT SYMFONICZNY
Wykonawcy:
Andreas Scholl – kontratenor
Zbigniew Pilch – skrzypce/dyrygent
Urszula Urbaniak-Borowska – flet
Ewelina Zawiślak – flet
Zbigniew Monkiewicz – waltornia
Michał Członka – altówka
Orkiestra Symfoniczna FŁ
Prowadzenie koncertu: Agata Kwiecińska
Program:
Wilhelm Friedemann Bach – Sinfonia d-moll F. 65 [8']
Adagio
Fuga
Arvo Pärt – „Wallfahrtslied” [9’]
Arvo Pärt – „Es sang vor langen Jahren” [7’]
Arvo Pärt – „Vater unser” [2’]
Joseph Martin Kraus – Sinfonia c-moll VB 142 [17’]
Larghetto - Allegro
Andante
Allegro assai
***
Georg Friedrich Händel
„Muzyka królewskich ogni sztucznych” HWV 351
Overture (Adagio – Allegro – Lentement – Allegro) [7']
Aria „Dove sei, amato bene?” z opery „Rodelinda“ HWV 19 [5’]
Aria „Va tacito e nascondo” z opery „Juliusz Cezar” HWV 17 [7’]
„Muzyka królewskich ogni sztucznych” HWV 351
Bourrée [2']
La Paix (Largo alla siciliana) [3']
La Réjouissance (Allegro) [4']
Menuets I / II [7']
Aria „But who may abide the day of his coming” z oratorium „Mesjasz” HWV 56 [5’]
Aria „He shall feed his flock” z oratorium „Mesjasz” HWV 56 [6’]
O 18.15 zapraszamy do sali kameralnej na spotkanie przedkoncertowe, podczas którego o muzyce opowie Agata Kwiecińska. Wstęp wolny.
Koncert z możliwością skorzystania z bawialni dla dzieci. Szczegóły można znaleźć tutaj.
Dzieła mistrzów dojrzałego baroku można w pełni docenić dzięki artystom specjalizującym się w wykonawstwie historycznym, którzy przestrzegają zasad interpretacji ustalonych przed wiekami. Do najlepszych z nich należą:
Zbigniew Pilch – wybitny skrzypek barokowy, solista, kameralista i dyrygent (podczas koncertu wykona partie solowe i poprowadzi Orkiestrę FŁ), oraz Andreas Scholl – słynny niemiecki kontratenor, mający w repertuarze zarówno partie operowe, jak i oratoryjne. Koncert rozpocznie Sinfonia d-moll Wilhelma Friedemanna Bacha, najstarszego syna Johanna Sebastiana. Wykształcony przez ojca, rozwinął indywidualny styl, który znacznie wyprzedzał swoje czasy. W tym samym czasie w Anglii powstawały dzieła George’a Friedricha Händla: najpierw opery, a po nich oratoria, będące odpowiedzią na potrzebę słuchania dzieł wokalnych w ojczystym języku. „Muzyka królewskich ogni sztucznych” tego kompozytora powstała w 1749 roku, by uświetnić pokaz fajerwerków urządzony z okazji podpisania pokoju w Akwizgranie. W programie koncertu z muzyką XVIII-wieczną sąsiadują utwory współczesnego kompozytora estońskiego Arvo Pärta, który czerpie inspirację z twórczości dawnych wieków.
Andreas Scholl, fot. Rolf Walther
Zbigniew Pilch, fot. Łukasz Rajchert