Październik '21

po wt śr cz pt so nd
27
28
29
30
1
2
3
 
 
 
 
4
5
6
7
8
9
 
 
 
11
12
13
14
17
 
 
 
 
 
18
20
21
24
 
 
 
 
25
27
28
30
31
 
 
 
 
 
Zobacz cały kalendarz >
FILTRUJ KONCERTY
Koncerty symfoniczne
Koncerty muzyki kameralnej
Metropolitan Opera live
Dla dzieci - DUA
Dla dzieci - Odkrywcy muzyki
Dla dzieci - Filharmonia z klasą
Dla dzieci - Baby Boom Bum
Imprezy impresaryjne
Kolory Polski
Koncerty szkolne
Nasłuchiwanie
Odznacz wszystkie
Archiwum koncertoweArchiwum informacji

KONCERT SYMFONICZNY

11 maja 2018, 19.00 Kup bilet > Ceny biletów: normalny 48-34 PLN, ulgowy 36-24 PLN

W pierwszej części koncertu usłyszymy ilustrację muzyczną Georgesa Bizeta do „Arlezjanki”. W 1872 r. Bizeta poproszono o skomponowanie muzyki do sztuki Alphonse’a Daudeta „Arlezjanka”. Kompozytor zanurzył się w świat namiętności śródziemnomorskiego Południa (tytułowa bohaterka to mieszkanka Arles w Prowansji) o destrukcyjnej sile – powstał cykl miniatur, pierwotnie przeznaczony na chór i mały zespół teatralny. Napisana przez znakomitego melodystą i kolorystę muzyka przyciągała uwagę i XIX-wiecznym Paryżanom przeszkadzała w odbiorze przedstawienia. Bizet ułożył z niej 4-częściową suitę na orkiestrę, która zyskała natychmiastowe powodzenie. Po śmierci kompozytora, jego przyjaciel Ernest Guiraud ułożył drugą suitę, w skład której wchodzi popularna Farandola.
Po przerwie w krainę baśni wprowadzi słuchaczy muzyka Maurice’a Ravela do opery „Dziecko i czary”. Powstawała przez kilka lat. Najpierw miał to być balet dla córki znanej pisarki Colette, która jest autorką libretta. Jednak opera „Dziecko i czary” (prapremiera w Monte Carlo, 1925) nie jest przeznaczona dla dzieci. Inscenizacja nastręcza sporo trudności, toteż dzieło bardziej znane jest z nagrań i wykonań estradowych.
Ravel zaczął pisać „Dziecko i czary”, kiedy służył na jednym z frontów I wojny jako kierowca ciężarówki. W fantazji tej śpiewają meble, zwierzęta i ogień, a niegrzeczny chłopiec odkrywa moc współczucia i przebaczenia dzięki zaczarowanej Wiewiórce. W burzliwych i tragicznych czasach, gdy powstawało to dzieło, dorośli czuli pokusę ucieczki w świat baśni, czarów i ułudy.

Wykonawcy:

Grzegorz Wierus – dyrygent

Małgorzata Olejniczak-Worobiej (sopran)
Ogień, Księżniczka, Słowik

Monika Mych-Nowicka (sopran)
Berżera, Kotka, Nietoperz, Wiewiórka, Sówka

Maria Hubluk-Kaszuba (sopran)
Pasterka

Elżbieta Wróblewska (mezzosopran)
Dziecko

Sylwia Złotkowska (mezzosopran)
Mama, Filiżanka, Ważka

Dominika Stefańska (alt)
Pasterz

Marek Szymański (tenor)
Arytmetyka, Czajnik, Żaba

Rafał Maciejewski (baryton)
Zegar, Kot

Michał Sobiech (baryton)
Fotel, Drzewo

Marta Malarska, Edyta Czarnecka, Paweł Żak, Adrian Łęczycki
Zwierzątka

Jan Jakubowski
Narrator

Dawid Ber – przygotowanie chóru

Orkiestra Symfoniczna i Chór FŁ

Program:

G. Bizet - I i II Suita z Arlezjanki

M. Ravel - Dziecko i czary (wykonanie koncertowe)

Archiwum koncertoweArchiwum informacji