Kwiecień '21

po wt śr cz pt so nd
29
30
31
1
2
3
4
 
 
 
 
 
 
 
5
6
7
8
9
10
11
 
 
 
 
 
 
 
12
13
14
15
17
18
 
 
 
 
 
 
19
20
21
22
24
 
 
 
 
 
26
27
28
29
1
2
 
 
 
 
 
 
Zobacz cały kalendarz >
FILTRUJ KONCERTY
Koncerty symfoniczne
Koncerty muzyki kameralnej
Metropolitan Opera live
Dla dzieci - DUA
Dla dzieci - Odkrywcy muzyki
Dla dzieci - Filharmonia z klasą
Dla dzieci - Baby Boom Bum
Imprezy impresaryjne
Kolory Polski
Koncerty szkolne
Nasłuchiwanie
Odznacz wszystkie
Archiwum koncertoweArchiwum informacji

FILHARMONIA Z KLASĄ

13 stycznia 2020, 09.00 Bilety: 18 zł

 

Oferta dla półkolonii 

 

Czas na niecodzienną lekcję muzyki! Wiedza o muzyce wchodzi do głowy o wiele łatwiej i przyjemniej w otoczeniu, jakie stanowią wnętrza Filharmonii. Zajęcia prowadzą artyści i pracownicy merytoryczni FŁ, a także specjalnie zaproszeni goście - animatorzy kultury, performerzy. 

 

W danym dniu pozastawiamy do wyboru jedną z dwóch godzin (9:00, 10:45) oraz tematykę zajęć.

Grupy uczestników mogą mieć różną liczebność, w zależności od wybranego warsztatu.

Rezerwacji można dokonywać bezpośrednio w kasach FŁ (tel: 42  664 79 79, email: bilety@filharmonia.lodz.pl)

 

Muzyka filmowa

Choć film powstał jako sztuka niema, obecnie nie wyobrażamy już go sobie bez dźwięków i muzyki. Motywy z „Gwiezdnych wojen”, „Titanica” czy „Różowej pantery” stały się symbolami tych tytułów. Muzyka filmowa budzi uczucia i rozwija wyobraźnię. Jakie funkcje pełni? Czy zawsze jest komponowana specjalnie dla potrzeb kina? Co się stanie, gdy zmienimy dźwięki w filmie? A po co muzyka potrzebna jest w reklamie? Na te i inne pytania odpowiemy podczas warsztatu w Filharmonii Łódzkiej. Uczestnicy spróbują sami dobrać muzykę do fragmentu filmowego oraz stworzyć – z użyciem prostych instrumentów i innych źródeł dźwięku – podkład dźwiękowy do wybranej sceny z życia codziennego. 

Prowadzenie: Magdalena Sasin

Minimalna liczba uczestników: 25 osób

 

Dźwięki wokół nas

Wokół nas jest mnóstwo dźwięków. Niektóre nam się podobają, inne – przeszkadzają, jest też wiele takich, których w ogóle nie zauważamy. Wrażliwość na dźwięki jest we współczesnym świecie stępiona, bo zewsząd atakują nas melodie, piosenki, reklamy
i w tym zgiełku trudno znaleźć chwilę ciszy. Warsztaty skierują uwagę uczestników na dźwięki z otoczenia, pozwolą wzmocnić wrażliwość i pobudzą ciekawość. Czy w ogóle zdajemy sobie sprawę, jakie dźwięki są wokół nas? Co zrobić, by uważnie słuchać?
Czy dźwięki mogą przenosić wspomnienia? Czy zdarza się, że dźwięki giną, tak jak niektóre gatunki roślin albo zwierząt? A jakie dźwięki tworzymy my sami? Uczestnicy wezmą udział w niecodziennych ćwiczeniach i zabawach. Koniecznie trzeba wziąć ze sobą czujne uszy!

Prowadzenie: Magdalena Sasin

Minimalna liczba uczestników: 25 osób

 

Moniuszko – nie bójmy się „Strasznego dworu”

Dlaczego tytułowy straszny dwór z opery Moniuszki był straszny? Czym zajmowała się prząśniczka? I czy Jontek mógłby zerwać z Hanką na Facebooku? Na te i inne pytania odpowiemy podczas warsztatów poświęconych Stanisławowi Moniuszce. Chociaż dla młodzieży jest on najczęściej „obciachowy”, z okazji dwusetnej rocznicy urodzin warto poświęcić mu odrobinę uwagi. Wtedy przekonamy się, że w swoich czasach był on nowoczesnym i niezależnym twórcą. A Śpiewniki domowe są prawie jak… e-learning!  Młodzi uczestnicy warsztatów na pewno zapamiętają przynajmniej jedną scenę
z polskiej opery narodowej, jeśli będą mieli okazję odegrać ją sami.

Prowadzenie: Magdalena Sasin

Minimalna liczba uczestników: 25 osób

 

Beethoven – symfonie pełne emocji

Kompozycje Beethovena znają nawet ci, którzy od filharmonii trzymają się jak najdalej. Można je usłyszeć w filmach, reklamach i oczywiście w czasie ważnych uroczystości, jest on bowiem autorem „Ody do radości”, wybranej na hymn Unii Europejskiej. Podczas zajęć w Filharmonii Łódzkiej poznamy lepiej zarówno utwory tego kompozytora, jak
i Beethovena jako człowieka. Awanturnik z rozwianym włosem, cierpiący z powodu samotności, naznaczony tragedią głuchoty – jego życie nadaje się na scenariusz pasjonującego filmu. W swoich utworach, zwłaszcza  symfoniach, zawarł gwałtowne, targające nim uczucia. Dowiemy się, czy Beethoven lubił wypoczywać na wsi, dlaczego niszczył fortepiany i kto puka do drzwi w pierwszych taktach jego V Symfonii. Rozwiążemy muzyczne puzzle, a chętni będą mogli nawet wcielić się w postać kompozytora.

Prowadzenie: Magdalena Sasin

Minimalna liczba uczestników: 25 osób

 

Body Percussion

Powszechnie wiadomo, że głos ludzki jest najstarszym i najbardziej pierwotnym instrumentem. Mało kto ma jednak świadomość, że ciało można również wykorzystać jako wszechstronny instrument perkusyjny. Pozbądźcie się ograniczeń i zacznijcie wybijać co Wam w duszy gra na wyjątkowych warsztatach z body percussion.

Prowadzenie: Małgorzata Kaczmarek

Minimalna liczba uczestników: 20 osób

 

Instrumentów osobliwych Wyspy Szczęśliwe - CHINY

Spotkanie z muzyką chińską, a także z szeroko pojętą kulturą Chin i ich tradycjami, prowadzone w przystępny sposób, bogato ilustrowane muzycznie. Obok utworów chińskich – zagadki, wspólny taniec smoka, nauka liczenia po chińsku. Instrumentarium: erhu, hulusi, bawu, guzheng.

Prowadzenie: Anna Krysztofiak

Minimalna liczba uczestników: 25 osób

 

Instrumentów osobliwych Wyspy Szczęśliwe – JAPONIA

Muzyczna wyprawa do „ kraju kwitnącej wiśni” to podróż do krainy uspokajających, melancholijnych melodii tradycyjnych, granych na instrumentach takich jak: koto, shakuhachi, taisho-koto, sanshin, yakumogoto. Dzieci zdobywają podstawowe wiadomości na temat kultury japońskiej, a także uczą się jednej z tradycyjnych zabaw.

Prowadzenie: Anna Krysztofiak

Minimalna liczba uczestników: 25 osób

 

Instrumentów osobliwych Wyspy Szczęśliwe – TAJWAN

Mało osób wie, że ta zielona, rajska wyspa pomiędzy Japonią a Chinami, zamieszkana była przez większość czasu przez Aborygenów. Historia Tajwanu to barwna opowieść
o piratach, łowcach głów, żeglarzach i mieniącej się kolorami różnych narodów kultury kolonialnej. Spróbujemy to wszystko zobaczyć oczami muzyki. Oprócz tego, w programie porwanie księżniczki i taniec aborygeński. Instrumentarium: yehu, dong xiao, yueqin, nanguan pipa.

Prowadzenie: Anna Krysztofiak

Minimalna liczba uczestników: 25 osób

 

Archiwum koncertoweArchiwum informacji