po | wt | śr | cz | pt | so | nd |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 7 | ||
8 | 9 | 10 | 11 | 14 | ||
15 | 17 | 18 | ||||
22 | 24 | |||||
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
STYCZEŃ W FILHARMONII ŁÓDZKIEJ
Słynne koncerty fortepianowe i symfonie, tematy z popularnych filmów, transkrypcje organowe, wielkie dzieła Haendla i Vivaldiego.
Styczeń w Filharmonii Łódzkiej zapowiada się niezwykle atrakcyjnie. Zabrzmią m.in. dwa najsłynniejsze romantyczne koncerty fortepianowe, Symfonia „Niedokończona” Schuberta, fragmenty muzyki z baletu „Dziadek do orzechów”, wielkie utwory wokalno-instrumentalne Vivaldiego i Haendla, a także tematy muzyczne z popularnych filmów i seriali oraz transkrypcje na duet organowy znanych utworów symfonicznych.
Rok 2022 przywitamy w sali koncertowej FŁ 7 stycznia symfonicznymi fajerwerkami: II Koncertem fortepianowym c-moll op. 18 Siergieja Rachmaninowa i III Symfonią a-moll op. 56 „Szkocką” Feliksa Mendelssohna. W partii solowej usłyszymy czeskiego pianistę Lukáša Vondráčka, zwycięzcę Międzynarodowego Konkursu Muzycznego Królowej Elżbiety w 2016 roku, a za pulpitem dyrygenckim stanie Michał Nesterowicz.
Inny z wielkich rosyjskich koncertów fortepianowych – zapewne najpopularniejsze dzieło tego gatunku w całej historii muzyki – zabrzmi na koncercie karnawałowym 28 stycznia. I Koncert fortepianowy b-moll op. 23 Piotra Czajkowskiego wykona gruziński pianista Alexander Korsantia, zwycięzca Sydney International Piano Competition i Artur Rubinstein International Piano Master Competition w Tel Awiwie. Orkiestrę poprowadzi izraelski kapelmistrz Noam Zur. Program uzupełnią inne dzieła Czajkowskiego: Uwertura-fantazja „Romeo i Julia” oraz fragmenty muzyki z „Dziadka do orzechów”, nieśmiertelnego baletu, zainspirowanego opowiadaniem wigilijnym E.T.A. Hoffmanna.
Wielki repertuar symfoniczny pojawi się również w programie koncertu 21 stycznia. Obok „Czterech ostatnich pieśni” Richarda Straussa Orkiestra Symfoniczna FŁ pod batutą Pawła Przytockiego wykona VIII Symfonię h-moll D 759 Franza Schuberta i Symfonię C-dur KV 551 „Jowiszową” Wolfganga Amadeusa Mozarta. Tego wieczoru będziemy mieli okazję posłuchać jednej z najlepszych niemieckich śpiewaczek Sary Traubel, gwiazdy Opery w Zurichu i Mozarteum w Salzburgu.
W programie koncertu oratoryjnego 14 stycznia znalazły się słynne – choć w Polsce dość rzadko wykonywane – dzieła wokalno-instrumentalne dwóch gigantów baroku: Georga Friedricha Haendla i Antonia Vivaldiego. Szczególną atrakcją będzie z pewnością wykonanie monumentalnego hymnu koronacyjnego „Zadok the Priest” Haendla. Solistów, chór i orkiestrę poprowadzi Stefan Plewniak, skrzypek i dyrygent, jeden z czołowych europejskich specjalistów od wykonawstwa historycznego, m.in. dyrygent Orchestre de l’Opera Royale w Wersalu.
Na szczególną uwagę zasługują dwa koncerty karnawałowe. Łódzka Orkiestra Alla Vienna wykona 8 stycznia tematy z popularnych filmów i seriali, zaś 30 stycznia fińskie organistki Irina Lampén i Jaana Jokimes zagrają utwory organowe oraz opracowania dzieł takich twórców, jak Bach, Rossini, Wagner, Szostakowicz, Sibelius czy Sousa.
W styczniu zaplanowaliśmy również zajęcia Baby Boom Bum oraz warsztaty i koncert Odkrywców muzyki.
Bilety na wszystkie wydarzenia są dostępne zarówno online, jak i stacjonarnie – w kasie biletowej FŁ, która czynna jest w poniedziałki, środy i czwartki w godz. 10.00–18.00, we wtorki i piątki w godz. 10.00–20.00 oraz godzinę przed każdym koncertem.
Szczegóły dotyczące cen biletów, zniżek i rabatów znajdują się w Informatorze Filharmonii Łódzkiej na sezon 2021/2022, który jest dostępny na naszej stronie internetowej w zakładce Informator:
Informator na sezon 2021/2022 | Filharmonia Łódzka (lodz.pl).
Sarah Traubel, fot. Harald Hoffmann