Zobacz cały kalendarz >
FILTRUJ KONCERTY
Koncerty symfoniczne
Koncerty muzyki kameralnej
Metropolitan Opera live
Dla dzieci - DUA
Dla dzieci - Odkrywcy muzyki
Dla dzieci - Filharmonia z klasą
Dla dzieci - Baby Boom Bum
Imprezy impresaryjne
Kolory Polski
Koncerty szkolne
Nasłuchiwanie
Odznacz wszystkie
Archiwum koncertoweArchiwum informacji

V RUBINSTEIN PIANO FESTIVAL - KONCERT GALOWY

20 października 2017, 19.00 Kup bilet > Ceny biletów: normalny 60-40 PLN, ulgowy 50-30 PLN

Koncerty V RUBINSTEIN PIANO FESTIVAL są organizowane przez Fundację Kultury i Biznesu we współpracy z Międzynarodową Fundacją Muzyczną im. Artura Rubinsteina w Łodzi

Partner Festiwalu: Filharmonia Łódzka im. Artura Rubinsteina

godz. 18.15: kawiarnia w Filharmonii Łódzkiej, referat i prezentacja o Arturo Toscaninim, jego dyrygenturze i współpracy z A. Rubinsteinem, spotkanie autorskie red. Adama Rozlacha (pr. I Polskiego Radia): "Arturo Toscanini w 14. rozdziale dyskografii Artura Rubinsteina"

Wykonawcy:
Federico Colli – fortepian
Marcin Nałęcz-Niesiołowski – dyrygent
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Łódzkiej im. Artura Rubinsteina

Program:
L. van Beethoven – Uwertura do opery „Fidelio”
L. van Beethoven – III Koncert fortepianowy c-moll op. 37
L. van Beethoven – V Koncert fortepianowy Es-dur op. 73 „Cesarski”

 

III Koncert fortepianowy powstawał w kilku fazach, głównie w latach 1800-1803. Jest uważany przez badaczy za punkt zwrotny w ewolucji formy utworów Beethovena. Dzieło, pełne innowacyjnych pomysłów muzycznych, stanowi zapowiedź romantycznego zwrotu w twórczości kompozytora. V Koncert to ostatni utwór na fortepian i orkiestrę napisany przez mistrza z Bonn, jednocześnie jedno z najwybitniejszych dzieł środkowego okresu jego twórczości, uznawane za wzorzec gatunku. Utwór powstał w latach 1809-1811 w Wiedniu, jest zadedykowany przyjacielowi kompozytora, arcyksięciu Rudolfowi.
Gwiazdą Koncertu Galowego V RUBINSTEIN PIANO FESTIVAL będzie pochodzący z Brescii Federico Colli, laureat I nagrody w konkursie w Leeds w 2012 roku i zwycięzca konkursu Mozartowskiego w Salzburgu rok wcześniej. Artysta ten, to zdaniem krytyki, „rzadki brylant”. „Partytura muzyczna przeradza się u Colliego we własną narrację, docierając do głęboko ukrytych warstw i znaczeń – pisał muzykolog i krytyk muzyczny Michał Klubiński. – (…) pianistyka zachwycająca, jasna i zarazem nostalgiczna, a to dziś nieczęste”.

 

Archiwum koncertoweArchiwum informacji